Fase Z: Blijf actief

Activiteiten waarin gezondheid, ontspanning, verbinding centraal staan

Gezondheid
  • (Aqua)fitnesss of bootcamp in het water
  • Combi maken tussen zwemtraining en landtraining of yoga (balans tussen lichaam en geest)
  • Revalidatie
  • Zwem je fitplan voor ouders en bedrijven: van 6.30 tot 7.00 - een goed begin van de dag: rijden voor de file aan, tegelijk met de selectie.
Ontspanning:
  • Vinzwemmen, survivalzwemmen, reddingzwemmen, reddend zwemmen
  • Funcompetitie in het water met teams: volleybal – waterbasketbal – tafeltennis – onderwaterhockey.
  • Borstcrawl cursus
  • Combi maken tussen borstcrawl cursus en bijvoorbeeld snorkelen
Verbinding en beleving:
  • Sociaal sportinitiatief; sport en bewegen als middel voor preventie en gezondheidsbevordering of als sociale kracht: ‘Draagvlak creëren voor sociale sportinitiatieven binnen de vereniging’
  • Benutten van kansen met onderwijs (schoolsportvereniging, bso), overheid, wijk of zorg.
  • Moderne 3 kamp (zwemmen – survival – waterpolo) of (polsstokspringen – open water zwemmen – suppen)
  • Evenementen in het openluchtbad. Behalve een wedstrijd kun je het ook groter maken door samenwerking met waterpolo en/of samenwerking met de volleybal vereniging (beachvolleybal wedstrijd).
  • Open toernooien waar iedereen aan mee kan doen: open water wedstrijd, open (beach) waterpolotoernooi, open clubkampioenschappen, open wedstrijd voor bepaalde doelgroep (veteranen, jongens van 11 tot 13 ), openwater estafettes.
  • Waterpolo toernooi voor bedrijven en/of scholen
  • Schoolzwemkampioenschappen
  • Zwem4daagse
  • Triathlon of swimrun (Beiden kunnen al worden beoefend vanaf 8 jaar)
  • Digitaal Het kanaal oversteken of de 11-stedentocht als estafette zwemmen of dauwzwemmen op Hemelvaartsdag
  • Wall of fame met (ludieke) verenigingsrecords of KNZB-record boek met allerlei uitdagingen.